Tuesday, December 20, 2005

~diriku sendiri~

apa sudah mau jadi heyyyy~
apa sudah terjadi?
bila mau jadi?
apa macam geng?
bukan macam2 ada... bermacam2 songeh...
hehehe

hmmph.. kini sudah disember.. november 2004 - disember 2005 <-- yah..dah setaun eh..
a year = what happen to nikman? ( anything could happen )
*raining rite now*
issit a *sigh* ???
hmmphh...

kekadang aku terfikir..bukan kekadang akan tetapi selalu lah sangat aku berfikir <-- masa cepat berlalu... memang terlalu pantas...
look at myself <--- my achievements?? ( ada `s` inda.. ) answer: pathetic...rite??

last week.. malam rabu december 14th- aku jalan kaki dari bing ( padungan ) balik ke pending - 45minit hehe... started 1.20am ..reached home 2.10am...laju2 aku berjalan kaki.. alhamdulillah aku selamat sampai- nervous juak bah... sapa sik nebes coz --> banyak orang jahat! hhehe....

masa jalan kaki ya aku terfikir pasal diriku sendiri. thinking about my life. thinking about everything. fikir duit? kerjaya? belaja ( further degree ) ? <-- arghhh... sedih bila memikirkan semua itu- whats happening to myself ermmm...

keja- at least im quite happy lah.. but its not that aku tok a demanding person.. i need more than what im earning rite now.. bukan aku rangkak tapi fahamilah cost of living really strikes up recently lah.. so paham2 jak lah errmmm~

effort of getting new job <--- none. desire is there but once i want to start..there must be halangan... am i lazy? haha..ask myself lah

when i look around me ---> semua ..not everyone..almost everyone are happy with their jobs..studies...anything..almost anything that are better than me... ashamed of myself ehh.. ermm *sigh* again...

bulak lah mun aku madah aku sik penah nangis hehe.. nangis siklah sampe keluar air mata darah lerrr... i mean by feel depressed.. sometimes i feel im sick of this life... benar bah.. bila ngenang kehidupan aku sik giney2..boring...membosankan..menyedihkan..meletihkan..menjengkelkan..dan bermacam2 lagi lah.. malas aku nak nyebut...

bukan aku sik bersyukur...aku bersyukur dengan keja nektok.. arghhh..talking abt work- semuanya fine.. cuma sometimes- most of the time <-- expectation on me..pergghhh..malas ku mok cita ... cita yang membosankan..apa gik mun pasal politics at my workplace <--- SUCKS!!!! hahaha.. anyway ya none of my business although sometimes im sick with it..listening to it although i dont want to listen it..daaa...aku mok carik duit..bukan mok mengumpat ler...

ikut ati byk mok dtulis tapi entahlah..kurang idea hehe..


kesimpulannya.... ( as conclusion )

- hidup ini tak semudah yang kita sangkakan ..... complicated bak dinyanyi oleh avril lavigne

- bersyukur dengan apa yang kita ada sebelum ini dan kini.. ~alhamdulillah~

- mungkin kita lihat orang lain gembira dengan kerja mereka dari luaran; dalaman mereka kita tidak tahu

- rezeki masing2 berbeda; bergantung kepada usaha masing2 ( efforts by urself )

- jangan sia2kan apa sahaja peluang di depan mata; such as sambung blaja..good job offer

- salahkan diri sendiri jika gagal dalam apa jua pekerjaan/ peluang

- kenali diri sendiri.. kenalpasti kelemahan..atasi masalah dan cari kelebihan dirimu

- sekiranya ada masa, indulge and pamper urself... sayangi diri sendiri

- itu saja buat masa tok...

gd nite and gd morning!!! =)

No comments: