Thursday, January 29, 2009

serikai ujan lagi!

yaaaaa...ujan dari petang tek. sempat lekak bangun nap tghari..sik turun opis terus..namun aku terus ke pusat aktiviti perpaduan sbb bos perpaduan ckei, puan hartini call aku pagi tek, komplen pasal kebocoran di parlimen..opsss...sekdalah..kebocoran di premis ya lah. walaupun di hatiku malas mok pegi(teruk punya penjawat awam) haha....alu turun lah..

setelah memerhatikan defects..n berbicara ala loyar buroks...musuh sik dicarik, jemputan makan laksa dari pn hartini saya terima dengan hati terbuka yer..yehuuu! cun juak ku lapa petang tek..so go ahead lah menikmati laksa yang enak banget ala ayam penyet(relevan ka?huhu)..

lekak makan alu loyar burok juak. tp kakar berilmiah mengenai jalan sarikei-sebangkoi-bukit kayu malam(saratok) yang sering mengorbankan banyak nyawa yang tidak berdosa. kalah org g perang mati koh hehhe..jalan sebangkoi ya memang terkenal dengan selekoh maut ala f1 and saya sendiri antara pemandu berhemah yang sentiasa amat rela dipotong area sia(bukan potong gaji k hehe)...alu lah ku terpikir, andainya aku ahli parlimen sarikei..memang aku mintak jasa bait dari kerajaan pusat(federal) memberi peruntukan untuk polah jalan baru yang lurus dan selamat..pendek kata, kurang bending moment heheh...

kemudian ku kembalian ke pejabat jam 4pm. sakit ati entam byk gilak keta area ckei tok. maka kedey byk ado lum bukak...motif pa kah cdak tok kuar ke pasar? merati jeraya ka?hehe...

2 comments:

Felicia F. Ramzi said...

jalan area sebangkoi? hmm, mok lepas dari ck before double lane berliku2 jak..mun ada keta mbak slow, sabar jak lah ngekot dari belakang.

btw, lom ktk ngga jalan sibu bintulu. ya ada maok kenak kanser kinek2 ngenang keta masok lubang..

.xespresso. said...

jln sibu bintulu belum gik drive sia. mukah pun kmk dgr jeraya jaiks...~