Thursday, September 09, 2004

eiffel..i`m in love

hehe....i didn`t planned to watch this movie....terserempak ngan noria ( klasmet aku - 1 sem awal masuk itm dari aku )..and nya pun dah grad last semester...anyway masa pulang dari kelas from itm ya aku berjalan lerr menuju india street..then pande lah ternampak miak tok..bertembung ngan noria tok somewhere at syarikat al- bismi hehe..lalu ditanyak nya aku cney kedei frame cina...aku madah lah sebelah ngan kfc bisu a.k.a. kf saujana bah heheh..kakya noria tok mintak aku temankannya..so aku ekot jak lah memandangkan aku sekda apa2 program time ya...sampey lah kedey ya..lalu noria bz mileh frame ney kacak...sampe aku ditanyaknya...pendapat aku dipakeynya juak hahha...gasak jak lah..anyway nang kacak lah frame yang aku cadangkan ya haha...simple...haha timbul inda kejelesan amat yang sangat kerana nangga gamba cdak grad..masa nerimak dari prof. vc hehe...sekpa...masa aku akan tiba next week bah...

then lekak almost 15mins rah kedey rah...lalu sik tauk aku duak noria ya cney tuju kah....lalu suddenly timbul persoalan..juh nangga wayang mok sik?? haha..lalu noria madah ok jak...ok...kakya aku madah movie `eiffel..i`m in love` mok sik? kebetulan la miak ya mok juak nangga movie ya so teruslah kmk duak berjalan ke star cineplex ya hehe....sampey sia dah kol12.30pm..kebetulan ada cgek show masa ya tapi started a bit early..at 12.00pm!!! so rasa malas la inda mok masuk alang2...30min ya byk tertinggal bah ehhe...dahla nak show 12pm ya cuma ada one couple only!!! just can`t imagine what are both of them actually doing inside the cineplex..jeng jeng jeng...nangga wayang ka polah wayang?? haha....

back to the story..we bought ticket for show at 2.15pm jak lah...kakya pegi parkson jak la..kira tek aku dalam usaha mok carik vcd pirate EiiL ya bah..so pegi lah kedey cd belakang parkson ya..ingatkan sekda gik kedey ya...rupanya ada hehe..nangga2...sikda pun pirate hehe...rupanya ada hehe....lelah cina ya duduk nangga kmk duak ..kakya agak kmkorang...lalu aku nanyak `cd itu eiffel ada ka??`...lalu nya dengan keadaan bhati2 merik cover byk cita lah....so nangga lah...sekda pun!!! last2 noria juak beli 2 igek disc....cita princess diary2 ngan cgek gik..sik ingat heh ...

then we went to sugarbun...aku mesan meal ada fish fillet ya..setelah lamak dah sik makan fish fillet...kakya at 2.00pm bok kmk duak jalan ke star....sampey sia bukan start actual 2.15pm pun...2.20pm bok start..so nangga lah.....

sik lah rami gilak orang nangga....adalah lam 20-25 persons...hehe...miak sekolah pun ada juak siap ngan uniform..tok mesti miak st.may...al-maklumlah sekolah sebelah ngan cineplex haha...

Eiffel....I`m In Love : overallnya this movie ok lah..more on comedy love story...jika dibandingkan ngan AADC ...AADC ya serius sikit..dengan puisinya...dengan seriusnya saat pacaran antara cinta ngan rangga hhe... makanya EiiL lebih menjurus kepada komedi yang menghiburkan penonton di samping tidak mengabaikan fokus utama filem ini iaitu cinta antara adhit ngan tita ...jalan cerita is not tooserious lah...very interesting...nang banyak juak sense of humournya....the best part in this movie is when both of them were at eiffel tower garden....very nice and romantic..chewah hehe....hmm.....nya sik lah boring...interesting lah,..kira a good movie for someone that one comedy and love combined together.... keseluruhannya aku berpuas ati ngan EiiL..berbaloi rm8 lah..cuma ruginya aku sik nangga on movie day!!! hahha

movie : Eiffel..I`m in Love ( Eiffel..Aku Jatuh Cinta )
genre : Cinta Komedi
durasi : 1 jam 30 menit +++ ( not sure about that hehe...watched it urself )
cineplex: STAR Cineplex 5
rega: rm8.00 cash!!!
no.tiket: 04200 & 08450
no.seat: G8 & G9
start: 2:15 pm
penilaian : WAHH!! BANGET SEKALI MOVIE INI DEH!!! NONTONNYA SEKALI SAJA ENGGAK CUKUP SIH!!


No comments: