Thursday, September 30, 2004

my last day for math 291 hehe!!


"hari pertama masuk sekolah...tak pandai membaca mengira.." lagu tok nang familiar kepada kita nak? kepada aku lagu tok memang ada sentimental value lah hehe...

"hari terakhir kuliah math.....tak lama lagi nak final.." tok lagu version aku hahaha...

anyway today is thursday..30th of september. nang cepat masa berlalu. awal semester tek pandey rasa lamak gilak masa mok berlalu, nah..dah sampe masanya mok final. ahad tok ( 3 okt ) orang dah start paper final...dak atul 12okt...weow ya 4okt hehe...aku juak paling untung di itm ahaks...15okt...sik awal, sik akher gilak..sedang2...just nice hehe

hmm...kembali kepada kisah hari tok, nang a lot of things happened today. boring at 1st, sleepy..and interesting haha. actually i didn`t sleep last nite hehe. karena the day before, wednesday aku tdo kol 4pagi sampe 3ptg..nang full swing la tdo...kakya sambung tdo ringan dari kol6.15 sampe kol7mlm hehe. one thing about me is that mun aku akan berjaga secara sik sengaja for the whole night aku akan tido sepuas- puasnya hari sebelum ya...

nang aneh la tapi tok adalah apa yang aku alami semenjak part3 rasanya...mesti kedak ya....masa etr pun aku penah tdo hampir sehari lebih hehe..kakya berjaga pun lamak juak...maybe aku ada the 6th sense that my body can know or detected early that when i`m gonna stay the whole night hehe...nang misteri nusantara nar aku eh haha...

hehe..malam tadik aku nang ada kemalasan sikit menguasai diriku..ingat mok siapkan past year math oct2003 ya nok dipesan miss leong minggu lepas tek. tapi aku nang malas gila mok start..sampe black out tengah orang suk nangga buletin utama haiya...but luckily that black out lasted for 15mins only hehe... bila ada karan balit pun aku sik juak start polah keja ya..lalu la nangga tv2...cita storm riders..before ya nangga samarinda- mama paparazzi, kakya nunggu cita peberet aku `beautiful connection` episod 14 hehe.. i really like this series because nya from singapore..so the environment nya kedak di malaysia juak lah..cuma yang lain kita dari sidak adalah sikap `kiasu` sidak yang sik mok kalah...hehe

cita ya best kerana aku kinek tok dalam usaha mok belajar mandarin..riya dah nanyak atul mok minjam manual bahasa mandarin tapi pande lupak inda..sekpalah cuti kelak ka aku minjam. bagi aku adalah penting untuk belajar bahasa mandarin kerana -

pertama:mak aku cina,lewat juak aku sik pande kelaka mandarin nak?abang kakak aku ya pande dari aku kelaka mandarin ( cdak masa primary sekolah rah chinese medium school..ya cdak peralihan juak hehe )

kedua:sik lamak gik aku akan terdedah..or maybe i`m gonna work in a chinese consultant/ construction company..penting bah sebagai satu extra credit so that i could communicate with by boss..staff..clients...contractor workers...so nang sik rugi bah..

ketiga:sik pernah terlintas di hati aku rugi untuk belajar bahasa selain dari english..bahasa melayu...anyway mun aku ada peluang aku mok belaja bahasa sepanyol, jepun, jerman dan france....hehe arab ya boleh juak tapi tang susah jak hehe...so buat masa terdekat mandarin since mak aku tauk mandarin..aku boleh tanyak nya..kakak aku pun ada..abang aku ya sorilah..nya bz ngan umah nya, baby...and kch international airport project hehe..
natijahnya...tiada kerugian aku dalam belaja mandarin...

oklah..melalut inda ke perkara ya hehe...so after watched that beautiful connection aku start polah past year questions ya...dalam kol2 bok start, sampe lah kol4pagi. then tutup lampu, ingat mok tido dalam sejam but sik dapat juak tido..so tido2 ayam lah sehinggakan dalam palak aku time ya fikir banyak perkara haha..rupanya banyak yang aku fikirkan dalam hidup tok heheh...

kakya aku sekpat tido..kol 5 bangun then online sekejap check friendster,email..less than 8 minutes la..kakya prepared lah sebelum turun kol 6..breakfast lam 6.40am hehe..dahla ujan since kol4 ya....kol5 nang lebat, luckily kol6 tek dah ada reda sikit. so mbak payung giordano grey kakak aku mpun ya.. so tunggu lah bas rah bus stop di sungai apong...sampe lam 6.11 rasanya..kakya nunggu la bas sampe 6.45...nang tensen lar nunggu bas no.2 pagi tadik, sampe ada duak orang auntie pun ngerepak...aku ngerepak juak tapi tahan dalam ati lah..nang spoil kan mood aku pagi tadik hahah..malas mok ingat gik hehehe

bila bas datang aku nang dah sekda mood inda...sampe pasa lam kol 7am..aku dah nabes takut sik sempat nait 1st ven...rupanya ven yang aku masuk pagi tadik ya adalah 1st ven..belum jalan gik..aku terus duduk depan dengan moody face akibat kes bas no.2 jahanam ya haha. then suddenly 5 mins later adalah sorang pakcik masuk..duduk sebelah aku. aku jadi mangsa duduk tengah2 sebelah driver. nang selut lah memandangkan pakcik ya big sized juak lah..kaki aku dah sebelah ngan gear box...dalam ati aku nang arap ven cepat2 jalan...

anyway semua perkara yang kita inginkan sik semestinya akan berlaku nak? kedak ya juak driver ven yang nunggu gik. biasalah dengan DASAR MEMADAT NEGARA ( DMN ) ...dasar memadat yang diperkenalkan oleh persatuan pengusaha ven sewa kuching/samarahan 2004 ehehe...dasar yang berlandaskan keuntungan semata tanpa memikirkan kebajikan pengguna ( penumpang )....untung jak keja.... DMN juga dikenali sebagai DASAR SARDIN VEN ( DSR ) --bukan diploma sains sukan&rekreasi uitm haaa...hehehe...harap jangan tersinggung sapa yang blaja DSR kinek tok haha...sori lah....tiada niat untuk memperkecilkan anda...

maka pakcik yang masuk lam kol7 lebih ya tek ...nya negur aku...nanyak aku belaja cne? aku madah itm...aku lebih prefer nyebut itm dari uitm kerana kepak mulut mok nyebut huruf u ya... u..i..t..m.... hehe...mun i..t..m..!! mudah bukan?? and that pakcik adalah orang melaya... so beloya lah aku ngannya...wah. that pakcik talked a lot.. doesn`t mean that he`s a talkative person. maybe nya tok seorang yang dapat kelaka dengan idea yang berterusan..aku nang sekpat lah memandangkan aku sekda keistimewaan tok hehe..

well...a lot things he talked with me.. can u just imagine we talked all the way from pasar to itm eheh...ven ya jalan lam 7.36am aku nang nabes lah..sahh sampe lambat- tapi sik kisah la ritok last day. miss leong pun masuk lam 8.15 every thursday bah. byk lalu dikelaka pakcik ya. pasal itm,mostly about anaknya lah. rupanya nya belaja rah australia sebelum tok. ngan family ke sia...so anaknya pun sekolah rah ostrolia hehehe..kelaka pasal kawannya lah...ya sik banyak lah..pasal kawan uia nya yang englishnya sik berapa sedangkan nya respect ngan student itm yang english really good hehe...

tersentuh juak ati aku bila nya madah itm tok nang bagus..universiti yang industrial oriented...hehe nang dipuji nya itm hehe...tapi yalah hakikatnya itm memang dipandang tinggi oleh orang kerana well established mun dibanding ngan other varsities in malaysia....

hmmm kelak aku sambung lah part 2 hehe..dah mok kol 11...mok nangga the apprentice rah tv3..apa kah jenis rancangan reality ya? lam friendster ya ada adv pasal the apprentice so saspen juak lah...lam kol 12 la aku sambung masa berita..get to go know..daaa.....

No comments: