Saturday, November 13, 2004

ketibaan raya...

Sudirman-Dari Jauh Kupohon Maaf

Dalam dingin subuh hatiku terusik
Kenang nasib diri di rantauan
Bergema takbir raya menitis air mata
Terbayang suasana permai desa

Rindu hati ini inginku kembali
Pada ayah bonda dan saudara
Tetapi aku harus mencari rezeki
Membela nasib kita bersama

Hanya ku sampaikan doa dan kiriman tulus ikhlas
Dari jauh kupohonkan ampun maaf
Jangan sedih pagi ini tak dapat kita bersama
Meraikan Aidilfitri yang mulia

Restu ayah bonda kuharap selalu
Hingga aku pulang kepadamu

Restu ayah bonda kuharap selalu
Demi anakmu yang kini jauh.......




p/s : walaupun aku sik berjauhan dari keluarga tapi lagu tok nang molah aku sadis jak bila dengar ya time raya huhuhu...



Black Dog Bone - Cahaya Aidil Fitri

Bila tiba Hari Raya
Semua insan bergembira
Tetapi bagiku hanya kesedihan
Yang menyelubungi hidupku...

Ayah dan juga ibuku
Telah pergi selamanya
Terbiarlah aku ibarat musafir
Yang haus di padang pasir...

( korus )
Siapakah yang sudi
Menghulurkan simpati
Kepada nasibku ini...
Agar dapat kurasa
Nikmat di Hari Raya
Seperti insan yang lain...

Ku meminta dan berdoa
Kepada Yang Maha Esa
Tabahkan hatiku berilah pedoman
Cahaya Di Aidilfitri

( ulang dari korus )


p/s : lagu tok pun sadis juak dengar..mana2 anak yatim piatu yang kehilangan ibu bapa..nang kesian la cdak..menjadi tanggungjawab kita untuk menggembirakan sidak time raya tok...aku paham perasaan mereka apabila kesunyian dan kesepian ketika orang lain bergembira di Hari Raya....




" SALAM IDULFiTRi 1425H KEPADA SEMUA SAHABAT HANDAIKU DI MANA JUA ANDA BERADA. MAAF ANDAI ADA SALAH SILAP TUTUR KATA MAHUPUN KELAKUAN SELAMA INI..MAAF DIPINTA DARI UJUNG RAMBUT SAMPE UJUNG TUMIT KAKI....JANGAN LUPA DATANG KE RUMAH SAYA PADA HARI RAYA KEDUA...JUMPA DI SANA!!! HEHE... "





:: i may not be online for this few days...starting this evening i`m staying at my brother`s house at tabuan heights phase 8 - juz contact me if u are coming on hari raya ::

1 comment:

Miss Wj said...

lalala...lagu black dog bone...aku nang sadis dgr lagu tok ehs.walaupun aku sik sambut raya,tapi lagu tok mmg menyedihkan..uhukssss