Wednesday, August 18, 2004

hari ini hari selasa!!!

versi karangan
hari ini hari selasa.....hari selasa juga dikenali sebagai tuesday dalam bahasa inggeris...cuaca hari ini jerebu dan panas. udara di kawasan kuching dan samarahan kurang sihat. nasib baik saya tidak sakit, cuma rasa panas sedikit dan cepat haus, ini disebabkan oleh perubahan cuaca secara mendadak kesan daripada el- nino yang melanda dunia masa kini. ( rasa macam karangan sains..hahaha )
saya tidak dapat tidur malam sebelumnya. saya ingatkan hendak tidur pada jam 10 malam isnin, kemudian bangun pada jam 2.30 pagi hari selasa untuk belajar matematik kerana saya ada ujian 1 pada hari ini. oleh itu saya cuba untuk tidur, malangnya saya tidak dapat tidur juga. maka saya pun berikhtiar untuk memejamkan mata. saya pun mendengar radio- cats.fm. masa itu saya sempat mendengar segmen pantun sarawak. saya sungguh seronok dan lucu mendengar telatah pemanggil yang memberikan pantun dalam bahasa sarawak. menarik sungguh pantun itu. itu pantun sungguh menarik....
kerana saya tidak dapat tidur, saya pun memandai pula hendak online. jadi saya pun online. lepas itu pun saya cuba tidur tapi masih tidak dapat. akhirnya saya pun tidur dalam jam 3pagi. owh ya, baru saya teringat, rupanya saya sempat juga menyiapkan tutorial 6 - vektor yang telah diberi tugasan oleh cik leong, tenaga pengajar matematik saya. kemudian saya penat, saya pun tidur. akan tetapi, saya berkesempatan untuk memasang alarm pada telefon bimbit saya untuk bangun pada jam 6pagi kerana saya belum lagi belajar...kemudian..selepas itu,..sementara itu.....
versi sarawak + champor2x
jahanam nar juak!!!!! hehe...lelah aku set alarm kol6..sik tauk berapa kali udah alarm hp ya snooze hehe...adalah dekat 20kali...sik juak bangun..bukan main merik diskaun to myself continuing sleeping hehe. sempat inda mendengar deruman enjin lori trienekens..yah trienekens sudah kembali menjalankan tanggungjawab pada awal pagi yang mulia tadi. tahniah dan syabas diucapkan!!!
at last i woke up around 8.30am..terus mandik kakya molah hot milo .so from 9am till 9.45 i officially studied hehe...ya pun tetiba mata pande ngantok inda..sial nar mata tok keh keh keh..pande merik warning. so i decided to had a nap for a while...( a while nikman?? haha ) ,lalulah plan tek mok tdo sik lamak..sampe kol 10.45 ka...check2 tido belalak sampe kol 11.30 am!!..berantu nar ko tok nikman haha !!!!!!!!
then bangun, basuh muka. minum nescafe 3in1 regular ( the red one ) then kemas2...kol 12 chau dari umah. macam biasa melimpas sekolah, mbak muka selamber..rasa dirik aku tok mudak juak kedak miak sekolah chewah haha. then nunggu bas rah bus stand opposite to esso pending and yung kong building. perghh..panas nar juak. luckily around 5 minutes bus had arrived...dalam bas ya sempat membelek2 nota ringkas math aku ya. ada nok bok polah pagi tek, ada juak nok k masa kuiz last month hehe...
12:35pm - sampe pasa...jalai melimpas central police station, elektera haus ..nyeberang lalu agak ven sapu..kenak aku suka nunggah ven sapu? sedangkan ven ya ada permit hehe,....bukan bertujuan untuk menganok cdak pengusaha ven berpermit. tapi apakan daya diriku sudah kebiasaan menyebut ven sapu keh keh keh
12:45pm - haiya..panas nar. maseh belum jalan? urghh..memula aku duduk rah seat depan rah belakang. ( hanya orang salu nait ven sapu leh paham haha! ) - row pertama bah...kakya nak..adalah datang seorang makcik perosak harapan. disuruh aku oleh pengusaha ven duduk rah belakang. 4 orang berimpit, macam sik biasa ngan sikap pemandu ven sapu pok!!...suka madat haha..hmm 13 org dipadat lam ven ya ( exclusive drebar ).. 2 orang duduk rah depan... hehe...
12:55pm - at last! baruk mok start jalan..huhh...dahla panas..bla bla bla..bal bal type bal then send to 2888 or 2889!! ahaha melalut aku tokk ahakss
01:05pm - the driver took wrong direction of road. so dumb of him! haha..ney ndak..dah tauk time nembiak pulang dari skool..ada dichoose nya jeraya st. thom ya...babo nar drebar ya hehe..ney ndak strended about 10++ minutes because of the traffic congestion...huh..geram uwaaaaa
01:10pm- sekali agik kenak. tepik lait rah jalan tabuan ( bukan tabuan jaya - memang wujud jalan tabuan beybeh, ) ..nok dekat apa ka nama super economy supermarket nok salu jual hamper rah corner ya..lamak juak nunggu...10mins again
01:20pm - another traffic light again - persimpangan 4 melibatkan jalan batu lintang, jalan sekama, jalan simpang tiga, jalan apa jak la ( sik ingat nama ) hehe..
01:45pm - akhirnya..kini pasti...ku tiba di bumi yang bertuah, bumi samarahan. kota ilmu, beradik ngan desa ilmu...
01:55pm - arrived at uitm`s library. i wonder this library don`t have specific name. berikla nama kedak di shah alam ya..perpustakaan tun abdul razak ( ptar ) ..ada juak bangga sikit. aku rasa bagus merik nama library uitm ya - PUSTAKA TUN AHMAD ZAIDI - PTAZ ..bok ada stylo sikit hehe...tol sik?? ( apakah pendapat rab ngan weow?? jangan malu2 segan..)
02:00pm - belaja lah! apa gik?? directly till 3.45pm..sik tahan sejuk gilak dalam library PTAZ ya ...dahla byk distraction..mula2 aku sorang jak duduk rah corner bersendirian, sekali nangga rami ada..dah dekat full all seats sia..sakit ati nar nangga ada nok sik pande duduk diam..rasa mok tikam buku, mana yang terdekat ( kira cukup bagus aku nikam buku daripada nikam rak buku hahah , rasakan kauu!!! )
03:46pm - kuar library, duduk rah set meja kerusi besi uitm tajaan fella design huhuh...adalah lam 5 mins ya angel datang...lalu bejako iban kami wai...hehe. sebelum ya terserempak wan..
03:53pm - terserempak madam ong mooi lian, our beloved ex- ketua program hehe..lalu beloya ngannya.. she quite shocked that we are still here..lalu berbual sebentar sambil mendengar kata perangsang dari seorang professor madya!! hehe..cun2 kiman ngan bujang datang dengan muka tersengih- sengih kedak kerak haha...
04:00pm - bergerak! berjalan lah kami berempat menuju destinasi yang dituju di puncak syurga di dunia haha kedak lagu asmaradana yang bertandak2 ala para- para sakura hehe cuma namanya tok pare- pare ledang kah kah kah owh ya before berjalan sempat nangga atul and weow merik kata semangat serta perangsang untukku. ada juak yang prihatin ngan aku yang amik cgek subjek sem tok. terasa diriku begitu berharga hehee
04:10pm - sempat nangga notes..short notes for last minute...
04:15pm - exam started!!!!!!!! jeng jeng jeng jeng.............no words could describe it.....haha...........pssttttt.....nikman tengah jawab exam ya...shhh....
05:55pm - aku abis! kemas2 beg kakya hantar my exam answer sheets to miss leong, kakya bergaut berjalan nuju luar gate. takut sekda ven hehe...check2 ada juak lincoln yang kuar lebih awal tadi hehe..sama juak walaupun nya kuar awal 15min dari aku keh keh keh.......
06:10pm - ada ven sapu cgek...aku ngan lincoln jak at 1st hehe..kakya ada sorang gik dipungut masa on the way ya ..that guy mintak anta sampe kilang kpb ( kuching plywood berhad ) sebelah ngan kilang cms bah...rah pending ya! hehe..dalam hati aku pendam sebentar hasrat aku untuk drop dekat bus stop seberang smk pending heheh...
06:40pm - sampe di bus stop hehe...rm5 ..baya lebih ckit sik kesah juak mah..berdasarkan kiraan feng shui dan setelah mempertimbangkan keputusan majlis raja- raja semalaysia : maka tambang ven after 6pm -->> rm4.00 fixed oledi. then mun sampe pasa pun rm4.00 juak nak?? kakya mun dari pasa i have to take a bus ride - number 2 - chin lian long ( bas biru lauyah.. ) ....tambangnya rm0.70 one way ride...hehe..chewah speaking..so jumlah nya adalah rm4.70 if aku pulang umah transit dari pasar. dahla mesti sampe umah dalam kol7.30-8.00pm mah...selalunya gia....so...bezanya cuma 30sen untuk pulang cepat dan jimat masa kan...kan kan ?? hehe
06:45pm - sempat nangga `herbalist affair` i`m getting used to this series laa hehe
07:15pm - dinner with mami and ayuk...
07:30pm - tc boy bersama chef wan haha..belaja masak kah kah kah ( sik concentrate gilak ritok nangga..apa kepak gilak )
08:00pm - buletin utama - sedih nangga part mak sorang mangsa crash nuri ..rasanya area ba` kelalan - bario ya bermuda triangle lah..selalu gilak crash sia mah..patut menjadi topik misteri nusantara.......
09:25pm - my news network ( edisi sabah sarawak )
09:30pm - ntv7..sik ingat cita apa ya
10:10pm - malcolm in the middle : i really enjoyed it really much!! cali cali hahah....
10:40pm - samarinda - dalam hati ada cinta
11:00pm - one of my fav series - the west wing
12:00pm - mandik!! haaha...cleaned the kitchen, cooking utensils, pinggan mangkok
12:30pm - olympic
01:45pm - online..! tp dc lah since mok naip blog tok...rugi bah, mun mok publish bok onlen gik hehe
03:41pm - mata aku dah ngantok ehh..urgh,, aih,..pande ada bunyi guntur inda. hopefully kch rains again la...hehe..kalahkan samarahan keh keh keh....
dear bloggie..i have to stop here la.....i`m not a writer but i`m typing write now haha...ngantok gila babas tok hehe....

3 comments:

Miss Wj said...

benar juak oowh,cubalah polah nama lebry ya.Kdk unimas,Center for academic and info sys.Aku sik sura lah apa nama penuh nya,tapi short name nya 'cais' and sebutnya ialah 'kais'.Best juak bunyi nya.Better engkah nama lebry kita...ermmm...apa oo??aku pun sik tauk juak..'PUSTAKA TUN AHMAD ZAIDI - PTAZ'not bad.Tapi better engkah Tun Ahmad Zaidi Adruce Library -TAZAL...haha.Ada ala2 arabic inadh nama nya...hahaa

-weow-

Anonymous said...

TAZAL untuk student uitmcs. muahahahhahaksz (batok pasya tersembur nasik macam hari isnin yang lalu..muahahhahahahha)

CAIS a.k.a KAIS ya ka namanya lam bm ialah Pusat Khidmat Maklumat Akademik, gia lah bunyi nya mun sik salah, maklom la aku jadi pelancong tidak bertauliah di unimas ya dolok.

duak benda jak menarik perhatian aku di library ya, ekon yang sejok dan astro yang macam neraka ya (macam neraka sebab time orang suk nanggar katon pandei black out inda, sekali gik macam neraka sebab miak tetiba jak madah sekda orang nanggar katon ya sedangkan aku tok besar-besar dan nanggar sik berkelip mata nya dapat madah sekda orang nanggar?.

walaupun lebry kita ya buku byk dik up-to-date, aku suka juak lebry ya berbanding ngan CAIS ya sebab aku sik belajar rah tempat nok ada CAIS ya bah. nei tek aku dengar macam shopping complex?? kenak bulak redbull kita tok duhal weow..muahahahhaha

.xespresso. said...

TAZAL?? kedak bunyi badal jak kah kah..bukan TARZAN kah haha.......anyway i really hope that library tercinta kita ya ada nama..kakya coba la pasang siling nutup segala tulang- mulang rah atas ya..gelik nangga haha