Wednesday, August 11, 2004

what a hot damn day!! huh...

dear bloggie... today ha..really a hot day...panas sekali...teruk na kehangatannya..tapi at least ok ckit dari ari marek. marek nang panas gila sampe aku ckit gik mok gila haha. sekdalah sampe gia. tapi impact kepanasan petang marek nang terasa lah...apa gik ritok. well today i slept at 4am something la after online. it seemed that i`m facing internet syndrome haiyah..mala jak mok online. sekali online mesti 2-3 jam. nang berantu juak aku tok. aku mesti mengatasi nya lah. sebelum terlambat - bil melambung klak in the end of the month. pasti mami merepak haiyoh. yalah aku mok type blog tok laju- laju. my target online sejam jak. kakya esok boh gik online. menahan diri lok daripada online 2-3 hari gik. biasakan seperti dolok yang sekda online, dapat juak ko idup nikman..nikman oh nikman...apalah mok jadi ngan kau tok haaa hehe....kelak ujung bulan percuma kenak anok hehe...TAPI..aku suk gilak ngan friendster ya...haiya nang dugaan sungguh hahah....

anyway..back to today`s story is.. i went out just now... hmm aku bangun lam kol 12.30pm...buruk sungguh perangai aku eh ahaha...then macam biasa bila bangun dari tido aku akan mbak keadaan mamai/angol aku ngagak sitting room then carik remote..switch on the tv hehehe....selalunya terus ke ntv7 coz mok nangga wow tv..tapi sekda tek..apa ka rancangan ya - made in germany. then i switched to another channel..tv3..kakya nanggalah sambil mencuri masa g berus gigi then had my breakfast- mi goreng. mami cooked fried mee. makan ngan sos cili `life` hehe, nang nyaman lah ahaks. then nanggalah tv kisah benar sampe berita 1.30. adalah lam 1.45pm suddenly my house phone ringed...duhal aie called. tetiba jak call..mesti ada apa2 tok haha..dah agak dah mesti nya ngajak kuar "nikman, julah kuar..neman aku pegi beli contact lenses ngan agak bank muamalat bayar rm16.50 uitm online..." adeh..dahla aku lom mandik ... " ok..oklah, aku mandik lok... " " aku lam 2.30pm datang " aie madah. lalulah gago bok mok mandik hehe..tapi dapat agak yang aie datang sure kol 2.30 lebih ya...so mandik la ngan penuh2 ilek- ilek hehhee...dah abis mandik kemaskan diri lor...then sampe aie teruslah kuar..nya mbak motosikal ba..alamak, nang panas la ritok..abislah aku hehe...sekpalah.janji berangin. tapi nang berasa juak panas tadik. apa buleh buat...sabar- and dugaan...cobaan...

kakya aie nanyak cney mok beli lenses ya...i suggested him to go bank muamalat first, then bok pegi beli lenses nya ya. so he agreed with me...so we arrived at bank muamalat. nang sunyik ..sik perlu nunggu lamak..adalah 2-3 orang...cdak nya mpun mok bayar online application ya...before ya di luar bank ya ada nangga this one couple...from uitm la...salu juak nangga cdak tok berpeleseran rah uitm ya..nampaknya cdak mok mintak degree juak..kedak aku bah hehe..aku lom gik isik walaupun dah bayar last monday...make kelisa gik ya..sik la panas kedak tok huhu...namun aku redha la..bukan aku sik bersyukur..ya ujian dariNya bahhh...hehe...

dah abis baya lalu aku cadangkan aie pegi hopoh jak..pegi ronnie optics...lagipun dekat bah..malas mok pegi guan ho leong rah main bazaar ya. dahla susah mok encarik parking, bagus pegi hopoh jak nak..since the place is nearer due to the location from bank muamalat at satok mahh....so pegi lah.. sampe sia lalu lah aie started his business to ask the salesman lorrr about how much the price for the lenses...focus rm50 ( 3 pairs - 1 box ) ...kakya softlens rm40. so aie agreed la amik softlens..hehe..aku pun berminat juak mok beli softlens...but not today lah..maybe other day lah..tapi nak..when i calculated just now..even more worth of money if i buy 1 box - rm40 for 3 pairs..it mean 3 months of using the lenses..rather than i always buy at guan ho leong rm20 per pair mah...dahla jenama ya pun aku siktauk apa ntah..sik pat mok ingat..dah almost 2 years aku make that lenses...since aku part3 hehe....bagus beli sekotak .. rm40 bagi ngan 3 = rm13.33 per pair..murah bah..jimat lam rm6.00++ mahh..aduhh...selama tok aku buang duit urghh..dahla lenses aku tek masa mok pake pande terkoyak belah kiri ya...frust ehh...sekpalah..mintak beli baru lah ya haha...

rah ronnie optics ya tek sempat nangga sorang salesgirl yang cute..nya datang akhir gilak bah..sempat nangga nya..cute juak...hehe..tapi sekpat lamak..sekpa..kelak aku akan datang beli lenses sia huhuh..dah abis beli tek lalu aie nanyak dah makan ka belom...nasib aku dah prepare awal mbak rm10 lam wallet..haha..lalu aku ngajak aie pegi TJ jak la,..panas bah ari tok ..lagipun makan di TJ sejuk hehehe...so we went to TJ. aie parked his motorcycle in front of plaza walk- depan coffee bean..hehe... then we seberang using the most glamourest traffic light in kuching!!! traffic light TJ..!!!! fuyoo..hehe high class punya traffic light..i guess this is the only place in kuching where kuchingites walk controlly bila nyeberang tepik lait tok hehe..termasuklah aku haha..ney ndak...mun mok nyeberang mesti orang tauk kita mok pegi Tun Jugah..keh keh keh....actually dah lamak aku perati dan mengkaji perangei orang kuching bah hehe....kakya masa mok nyeberang ya ternangga abang bujang rah seberang ya. nya pun perasan aku juak..tauk nya aku tapi aku polah muka biasa jak coz sik rapeh ngannya. mok tegur ngannya sik kenal..jumpa time raya jak..whutever lah....janji aku selamat nyeberang tepik lait ya bah hahaha.... setelah habis misi traffic lite ya lalu kmk orang pegi the food gallery - TJ heheh..yang pasti tempat ya nang sejuk haha...

macam biasa mun aku pegi TJ ya aku nang akan order nasik goreng ayam special..nang sik pernah miss...aku pun sik tauk coz bagi aku nyaman..mun nok lain sik nyaman...bukan sik nyaman la. tapi sik kenyang heheh..mun nok lain bagi aku ada rasa ok maybe the sizzling mee lah hehe i can accept it hehe...lalu aie order juak nasik ya...so sebadut lah kmkorang order nasik ya...haha..sambil nunggu sempat nangga couple bok mok order from that stall juak hhehe..sempat.....nikman sempat nangga gfnya haha...boleh lah tahan ompuan ya hahah...nangga jak..tapi sik antap gilak since bf nya ya gago mok order hahaha....nangga jak aa..bukan aku tetiba melok gf nya ya..gila ba mun gia keh keh keh keh....

then after amik nasik ya we choosed sit somewhere tepi tingkap dekat ngan beverages counter. then pegi la order air...aku order mexico chocolate..aie morrocco chocolate...lalu aku nunggu sia kedak model hehe..model TJ kah kah kah..nasib sik rami orang ..... TJ for me can considered as 2nd canteen of uitm students...selalu nemu miak uitm rah ctok..especially on weekends...boh katalah mun mok carik sit lam kol12-4 hehehe...cubalah pegi time tok mun sik cayakkkk...sik cayak udah hahah.... then lepas nunggu dengan penuh penyeksaan i went to the sit lor...lalu lah bermula acara makan- makan...duak2 khusyuk..sik gago gilak mok kelakar...sambil2 ya nangga rah luar tingkap nangga debah..nangga orang nyeberang..menganalisa how kuching citizens behave when they crossing the traffic light of TJ haha..rasa kedak tajuk tesis final year psychology unimas haha.... dah abis makan melayan kenyang ler sambil beloya...i did told aie about that- pasal kekontrolan orang kch nyeberang hahaa...nya tetak inda..keh keh keh...sik cayak nya ya...lantak kau lah..for me it`s interesting hehehe

then we went to sp..sekda apa gilak sia..sekadar round2 ke watsons...tapi boring gilak mok nangga barang since semua workers of watsons gago ngira stok..mun mok kira stok ya polah la bila dah tutup premis ya..mun sik pun awal pagi la...tok nang interrupt customer mok nangga barang..termasuk window shoppers heheh...dah boring gilak lalu ajak aie pegi bookstore at ground floor hehe...nangga2 buku. ingat mok beli galaxie. duit cukup tapi dalam hati maseh rasa sayang mok beli hehe..sik jadilah..lalu less than 5 mins we were inside there. lalu kuar..melimpas la h20...then terserempak kas ngan gadis hehe..dilia lah...lalu duduk sia beloya sampe kol 5pm..rasanya dari kol 4.30 gia beloya ngan kas..tetak nyerin2 gik ya sampe sik lalek orang sekeliling...then sekpat kakar lamak gilak since mok nangga cita a step to the past - last episode today mah...kol6...kas pun madah mok balit heheh..so balit la..aie pun rupanya boring apa aku ngan kas jak beloya..coz aie sik masuk channel...hehe....

kakya aie hantar pulang umah, before 5.30 dah sampe. sempat lah mok nangga homecoming 2 rah ntv7 hehe...then directly nangga a step to the past, all of us, pasangan ideal, buletin utama dan sedikit kisah benar then makan..mami dah bising dari tadik hehe..aku sik makan...macam biasalah anok aku sik makan, lom mandik bla bla bla..malas mok melawan coz takut bp nya nait hehe...diam jak la sambil molah muka dek....hehehe...abis makan ngemas dapur ..cuci tapak ....lap meja...then barulah urut kaki mami hehe...tok dah 3 hari urut kaki mami...nampaknya her rite ankle less swollen oledi,.nampak merah sikit tapi mami madah ada ok sikit ngan kakinya...urut lah kuat2 sampe nya madah sakit hehe..bukan kuat gilak..tapi untuk kebaikannya juak hehe...abis urut mami lam kol 10.10 gia...lalu mami madah ada `ringan sikit` kaki hehe .....
...glad to hear that..really glad to hear that from mami mah...kesian nangga kaki mala jak sakit..then she went to bed and i watched samarinda- dalam hati ada cinta... nangga jak la separuh jalan...lalu lah gago mok online check friendster selepas nerimak sms from fad that he joined it...yala lamak dah aku ngajak nya join...at last nya join juak..then ada juak dak meng, awe, junggat join hehe.... so abislah aku taip ritok....ari nang panas sampe aku lom mandik kinek tok hehe.....kaktok mandik then bukak my notes on math ..gila nikman tok,..lom study mat gik...sak test ari selasa depan...i better to start now rather to start it when it is to late...hehe..harap2 esok ok sikit cuaca ya...Ya Allah..kurangkanlah kepanasan kuching esok...amin... hehe....belajar lah...u gonna grad this semester bebeh...!!!!!

3 comments:

Anonymous said...

hey bro,
kuching berada di tahap kepanasan yang teruk dan melampau.

rab.

Anonymous said...

waahhhhhhhh...sungguh panjang crita itu.not bad,menarik juak,best utk dibaca jika ada masa terluang.haha,1 thing..mula2 aku baca nak, aku x tauk yg 'aie' ya nama org.ingat ayat jak..hehehehee.lasa2,baru i perasan..

Anonymous said...

rupa-rupa nya, "aie" itu manusia..muahahhaha

rab.