Thursday, February 24, 2005

the job interview- apprentice!!!

5.55am - can`t sleep well...my mind keep on thinking of the job interview

7.40am - kak vina picked me up. thought that she`s gonna drive me to simpang 3. she requested me to drive..dahla nabes..disuruh drive gik, makin la nabes haha

7.55am - arrived at simpang 3. bought sarawak tribune..who knows they might be vacancies for me =)

8.00am - duduk di lobi bangunan sultan iskanda. nangga orang nunggu lif nait atas..really nervous watching all those government servants going up to work..

8.15am - nait ke tingkat 6, bangunan sultan iskanda - MINDEF - ministry of defence

8.20am- masuk ke opisnya..terus agak kaunter, disuruh saya duduk. i`m the 2nd person.. ada sorang ompuan duduk kerusi sebelah..senyum ngannya..

8.30am- dlm 5 orang berkumpul dalam opis ya..sama mok interview.. ada kelaka sikit tapi sik banyak. sik kenal katakan

8.45am- cdak interview from JKLN belum sampe. kmkorang semua disuruh duduk di luar..ada kerusi dah disediakan di luar. ingatkan rami orang datang..rupanya 5orang mintak timbalan kem komandan, 4 orang termasuk aku mintak penolong pegawai tadbir n27s dan sorang mintak pembantu tadbir.

9.00am - bok datang cdak JLKN ya..dan kmkorang semua beloya di luar.. macam2 la beloya sama calon yang bakal ditemuduga. quite interesting talking with all of them. sempat juak tetak bagai dah kenal gilak ngan semua. 2 orang ompuan sama interview ex-itm..dah grad 200o dolok, kira my super senior lah. nok sorang laki miak unitar kenal ngan bahren..macam2 lah cita dibukak

9.30am - cdak JLKN berik briefing, berik fail yang mengandungi borang serta resume yang telah dihantar ke kl. gosh! i`m the 1st candidate for the n27 post...dup dap dup dap...hehe

9.40am- dah start..calon2 bagi timbalan kem komandan masuk seorang demi seorang...aku suk beloya ngan calon lain...macam2 lah cita diloyar kmkorang

10.40am- aku dipanggil. nang nabes tahap cipan...nasib dapat mengawal kegemuruhan jiwa time tok. disuruh ngetok pintu bilit mesyuarat...1st time ketok nang slow lah hehe..kakya ketok kuat2..then masuk..serahkan fail resume ngan fail sijil2 original..
and the apprentice starts now!!
hehehe...biasalah bila interview..1st question, tell about urself...so citalah...macam2..
kakya nanyak byklah soalan...malas mok tulis ctok..sapa2 mok tauk sila berhubung terus dengan saya...best gik saya dapat cita secara live ngan anda hehe

11.05am- hehe..calon2 lain padah `lamak nar juak ktk lam ya?` hehe..senyum jak lah. kakya kongsikan sikit pengalaman lam bilit mr trump tek hehe

11.10am- called kiman sebab aku mintak nya amik aku then pegi cney2 lah. bok mok mandik...so semadi nunggu makanya saya beloya ngan cdak..

12.10pm- called kiman gik,nya bok sampe. cepat2 aku turun...

12.40pm- sampe TJ... sik lah rami gilak. order nasik goreng special.. air nescafe ice..apa ngantok gilak sik cukup tdo

1.40pm- lepak rah dpn popular book store... nangga debah lobi TJ ..

2.00pm- chow- gi SP, then lepak debah parkson macam biasa. our favourite place duduk depan giant supermarket ya bila dah sik tauk siney gik mok pegi. as usual duduk spot dekat gerai jual beg.rasanya orang jaga stall ya dah familiar gilak ngan muka both of us. last thursday pun kmkorang duduk sia hahaha..lamak la duduk sia kedak orang yang menghabiskan sisa hidup

4.00pm- pusin2 lam parkson. window shopping hehe

5.00pm- we decided to go waterfront and had a seat there..so we bought drinks and waffle. nasib bait petang tok nang cerah dibanding last week. beloya2 sambil menikmati udara petang dan pemandangan indahh

5.45pm- lincoln called kiman regarding the coffee company where lincoln is working rite now is looking for server. lincoln ask us to go there since he`s on duty at that time..

6.00pm- sampe depan kopitiam ya.. lepak luar..lincoln nanyaklah kiman minat sik mok keja sia. aku pun madah aku mok juak..so diberik borang..application form..isiklah..kakya ditunggah supervisor cdak..diberik kata2 sikit...

7.00pm- dah bengang sik tauk mok g cney gik. pegi waterfront depan square tower
ya..duduk menikmati malam...

9.30pm- mupok. mintak kiman anta saya plg ke umah...

sekian, harap maklom hehe

No comments: