Wednesday, February 02, 2005

mandarin oranges..




nyaman nak limo tok??
limo tok kebiasaan akan muncul menjelang chinese new year.
di luar musim cny ada susah sikit lah.
also known as `lokam`.

rasanya manis, bergantung kepada kualiti dan jenis limo mendrin itu.
diimport sepenuhnya dari china.
dibungkus dalam plestik kecik mighah...harganya agak berpatutan..
rm2.50 sekilo...
itu adalah harga pasaran semasa yang telah ditinjau oleh saya di sekitar bandaraya kuching - pasar minggu satok, tabuan jaya, sesetengah pasar raya.
dan harga terendah setakat ini yang pernah saya temui adalah rm2.30 sekilo,

mungkin harga limo ini akan meningkat selaras dengan ketibaan cny tidak lama lagi ataupun menurun ...
sama2lah kita nantikan hehe...

di sini saya ingin kongsikan petua untuk membeli dan memileh limo mendrin yang amat manis ini...
mak aku merik petua tok, sik tauk dari sine kah nya tauk hal tok.
mula2 aku nang sik cayak,
namun setelah mengamalkan petua ini boleh dikatakan peluang
untuk mendapat limo yang manis adalah 90% hingga 95%.


" apabila hendak memileh limo mendrin yang manis lagi menawan... pastikan bahagian bawah limo a.k.a. 'burit' itu dalam!!! heheh... jangan ketawa kerana ini adalah satu2nya cara memileh limo yang amat manis sekali... "


kitak urang sik cayak? cubalah...hehe, coba jangan sik coba.
bukan membahayakan nyawa pun mun encoba petua toks hehe..

aku doakan kejayaan dan sukses buat pemileh limo mendrin manis di luar sana...

regards,


peminat limo mendrin








No comments: